10 curiosidades sobre Corona, la cerveza mexicana más vendida del mundo y una de las últimas en incorporarse al catálogo de Patxi Koop Corona: hamar bitxikeria Patxi Koop-en katalogora iritsi berria den eta mundu osoan gehien saltzen den Mexikoko garagardoaz

2020-05-19T11:04:21+02:00 26 de mayo de 2020 · 2020/05/26 |
Traducción / Itzulpena

Es una de las cervezas que más apetecen cuando empieza a hacer calor y apetece una bebida fría y refrescante. Se trata de la cerveza mexicana más vendida del mundo y desde enero puedes encontrarla en el catálogo de Patxi Koop. Tanto si te gusta con limón como sin limón, aquí tienes 10 curiosidades sobre la Corona.

  1. Nació en 1926, en la nueva cervecería Modelo y le llamaron Corona en homenaje a la corona que adorna la cabeza de Nuestra Señora de Guadalupe en la catedral de Puerto Vallarta, que se erigió en 1952, aunque el logotipo se incorporó en 1963.
  2. En aquella época Pablo Díez, un emigrante llegado de León se convirtió en primer vocal del Consejo de Administración de la empresa. Cuando murió, en 2016, dejó a su pueblo de 30 habitantes una herencia de 200 millones de euros.
  3. En 1940, Corona decide imprimir su nombre directamente enla botella y no en etiquetas de papel como se hacía tradicionalmente. Ese mismo año relanza su imagen como Corona Extra.
  4. “¡Ahí viene Martín Corona!” se convirtió en una frase popular en la publicidad de la marca, gracias a la radionovela del mismo título que en 1951 se convirtió en película protagonizada por el actor mexicano Pedro Infante y la española Sara Montiel.
  5. La internacionalización de Corona comenzó en la década de los 70, en Estados Unidos. Se eligieron estados con mayor índice de inmigrantes mexicanos como Arizona, California, Nuevo México y Texas.
  6. Para poder llegar al resto de los estados del país norteamericano la marca afronto un duro y largo proceso judicial ya que en Puerto Rico existía una cervecería con el mismo nombre y cuyos derechos recién pudieron obtener en 1979.
  7. Paradójicamente, en el lugar donde había nacido uno de sus fundadores, la Cerveza Corona se comercializó como Coronita Extra. El motivo del cambio fue que Torres, un grupo vinatero de Catalunya, había registrado la marca como bebida alcohólica y comercializaba un vino bajo esa denominación.
  8. En 2014, las dos empresas llegaron a un acuerdo. La mexicana comercializaría cerveza Corona y la catalana continuaría con el vino del mismo nombre.
  9. Cuando Corona abrió su primera fábrica 250 personas trabajaban en la empresa, en la actualidad son más de 44.000.
  10. Circulan todo tipo de hipótesis sobre cómo comenzó a tomarse la Corona con limón en el borde de la botella: el limón disimula el sabor que le queda a la cerveza cuando pasa tiempo al sol en una botella tan transparente, se trata de una manera de disimular el borde herrumbroso que dejaba la antigua tapa de metal de la cerveza, es una estrategia para espantar a las moscas, y, la última de todas, fue una campaña de márketing de la cervecera para darle caché a su bebida.

Beroa hasten denean eta edari hotz eta freskagarri bat nahi dugunean, horixe izaten da garagardo estimatuenetako bat. Mundu osoan gehien saltzen den Mexikoko garagardoa da, eta Patxi Koop-en katalogoan duzu urtarrilaz geroztik. Limoiarekin edan dezakezu, edo limoirik gabe. Hona hemen Coronari buruzko hamar bitxikeria.

  1. 1926an sortu zen, Modelo garagardotegi berrian. Puerto Vallartako katedralean dagoen Guadalupeko Andre Mariaren burua apaintzen duen koroagatik deitu zioten horrela; katedrala 1952an eraiki zuten, eta garagardoari 1963an jarri zioten logoa.
  2. Sasoi hartan, Leónetik iritsitako migratzaile bat, Pablo Díez, enpresako administrazio-kontseiluko lehen kide bihurtu zen. Hil zenean (2016an), 200 milioi euroko herentzia utzi zion bere herriari, zeinak 30 biztanle besterik ez baititu.
  3. 1940an, Corona izena zuzenean botilan inprimatzea erabaki zuen enpresak (ordura arte, paperezko etiketetan idazten zen). Urte hartan bertan, produktuaren irudia berritu eta Corona Extra merkaturatu zuten.
  4. “Hor dator Martín Corona!” esaldia oso ezaguna egin zen markaren publizitatean, izen bereko irrati-nobelari esker, film bihurtu baitzen 1951n, Pedro Infante aktore mexikarra eta Sara Montiel espainiarra protagonista zituela.
  5. Coronaren nazioarteko hedapena 1970eko hamarkadan hasi zen, AEBn. Immigrante mexikar gehien zituzten estatuetara iritsi zen lehenbizi: Arizona, Kalifornia, Mexiko Berria eta Texas.
  6. Prozesu judizial luzea eta gogorra jasan zuen Corona markak AEBko gainerako estatuetara esportatzeko. Izan ere, izen bereko garagardotegi bat zegoen Puerto Ricon, eta 1979ra arte ezin izan zituen eskuratu haren eskubideak.
  7. Paradoxikoki, enpresaren sortzaileetako bat jaio zen lekuan Coronita Extra izenarekin saldu zen Corona garagardoa. Zergatik? Bada ardoaren sektoreko Kataluniako enpresa batek, Torresek, erregistratua zuelako marka hori edari alkoholdun gisa, eta izen horrekin saltzen zuelako.
  8. 2014an, ados jarri ziren enpresa biak: mexikarrak Corona garagardoa salduko zuen, eta katalanak, berriz, izen bereko ardoa.
  9. Coronaren lehenbiziko lantegian 250 langile aritzen ziren; egun, 44.000 langiletik gora ditu enpresak.
  10. Bestalde, era guztietako hipotesiak zabaldu ziren Corona garagardo-botila muturrean limoi-zati bat jarrita edateko ohituraren jatorriaz: limoiak disimulatu egiten omen du garagardoari geratzen zaion zaporea botila hain garden batean eguzkitan luzaroan egon ondoren; garai bateko metalezko tapak botilaren ertzean uzten zuen herdoil-orbana ezkutatzeko modua omen zen; euliak uxatzeko estrategia bat… Azken zurrumurruaren arabera, garagardo-enpresak berak sustatutako marketin-kanpaina bat omen da, edariari halako ukitu bereizgarri bat emateko.